2009. okt 26.

Véget is ért a hét...

írta: connor o reilly
Véget is ért a hét...

Ma reggel útnak indult Timi Budapestre, de azért most összefoglalom a hét történéseit. Egy hete hétfőn Madridban a reptéren találkoztunk, majd elmentünk a szállásra, ami a város központjában található. Egy franciaágyas szoba 30 euró egy napra, úgyhogy nem volt drága. Megnéztünk minden fontosabb nevezetességet(Plaza Mayor, Plaza de Oriente, Opera, Huertas street, Gran Via). Madrid nagyon szép város, sok szép épülettel, olyan igazi fővárosi hangulat van, de nekem személy szerint Valencia jobban tetszik. Olyan igazi tengerparti város...

Másnap reggel elindultunk Valenciába, az út 4 órás busszal és mindez fejenként 24 euró körül van. Tehát nem túl olcsó, de legalább állójegyet nem adnak el. A buszok is pöpecek, bőrülés, fülhallgatón lehet hallgatni a filmet, amit felszálláskor adnak, stb.

Első valenciai napon kis sétát tettünk a környéken, aztán másnap reggel bementünk a suliba egy órára, ahol Timi is csatlakozott a csoporthoz. Aztán elmentünk az Óceánográfiába. Ez az új városrészben van, ahol az a sok modern épület van, amelyek Valencia nagy jelképei is. Volt tehát delfinshow meg minden szuper dolog. Egy 4 órás program volt, aztán elmentünk egy IMAX moziba, ugyancsak az új épületek egyikébe.

Csütörtökön ismét suli, majd megnéztük a központot, ahol vacsoráztunk is az egyik étteremben. Paella de Valenciana itt az egyik nemzeti eledel. Ettünk is. Hasonló a rizseshúshoz, csak van benne egy itteni bab, meg pár zöldségfajta még.

Amúgy az egyik környékbeli mandarinfáról gyarkan csemegéztünk. Nagyon finomak...

Pénteken is be kellett mennem az egyetemre, az egyik tárgyból egy számítógépes programot kezdtünk el tanulni, egy logisztikai programot. Majd lementünk a tengerpartra, ahol volt egy kis fürdés is. Az idő egyébként szerdától igazi nyár volt. Napközben 30-32 fok, éjjel 20-22. Úgyhogy nyaralás feelingje volt a hétnek mindenképpen. Este elmentünk a szórakozónegyed részbe, megittunk egy sört az egyik lokálba. 

Szombaton egy elég nagy sétát tettünk a városban, aztán megvettük Lénárt Józska és Seres Gábor barátom buszjegyeit Valenciába, mivel ők is jönnek látogatóba 29.-én! Este találkoztunk Yarival, elmentünk a Bodega Filába, amit egyszer már említettem is. Sonkáztunk,sajtoztunk,halaztunk, hozzá boroztunk is egyet. Végre sikerült egy jót is kóstolni, egy 1 évet barrique hordóban töltött bort, igaz nem is volt éppen olcsó. A vörösbor egyben volt, nem lógott ki belőle semmi, bár nekem a barrique jegyek kicsit sokak voltak, Yari nagy tölgyszerelmes, úgyhogy neki ippen jó volt.

Vasárnap piknikeztünk a Túrián, előtte viszont minigolfoztunk. Azt is a Túria parkban, csak 1 euró fejenként a golfütő és labda bérlés, és van 17 pálya. Jót játszottunk, bár csúfos vereséget szenvedtem Timitől...:) Vasárnaponként az összes kisgyerekes család lent van a Túrián, így rengetegen ellepik a parkot. Az idősebbek is lent sportolnak, futnak, bicikliznek, vagy csak sétálnak. Nyüzsög a város tehát, mindenki kikapcsolódik és sportol. A mi piknikünk fő célja a papagáj-les volt, ami végül hazafelé teljesedett ki. Találtunk elég sok papagájt. A pálmafákon laknak főként, és nagy rikácsoló hangjukról egyértelműen ki lehet őket szúrni. Nagyon szép, díszes madarak. Mind zöld, meg kicsit sárgásak.

A hét így véget is ért sajnos, Timit reggel kikísértem a pályaudvarra. A gépe 2 felé indult Madridból. Én meg ma a suliban voltam reggel 9-től, este-ig. Volt egy szünetem is ahol megnéztem egy DVD-t. Ha nem említettem volna, a suli könyvtárában dvd-t is lehet kölcsönözni. Rengeteg film van.

Feltettem 5 új fotóalbumot a hét eseményeiről:

picasaweb.google.com/hesza123

Szólj hozzá