2009. sze 15.

Itt vagyok, I am very happy:)

írta: connor o reilly
Itt vagyok, I am very happy:)

1.nap: (09.10.):

Utazás: Budapesttől Milánóig Wizzairrel, onnantól Ryanairrel jöttem. Minden simán ment, egyértelműen van minden kiírva, így nem volt gond az átszállásnál sem. A repülés a felszállásnál és leszállásnál érdekes, míg látni a helyet ami alatt utazunk, a felhők felett már nem túl izgi. Maga az emelkedés és az ereszkedés kb. 30 perces volt, a repülés csak olyan 20 perc, mindkét esetben.
A csomagmegkeresés nagyon egyszerű, általában két szalagon jönnek, könnyű megtalálni, hogy melyik a miénk.
Aztán: Megérkezés után a reptérről metróval indultam tovább, majd egy villamosmegállóban segítséget kértem, ahol fél Valencia próbálta elmagyarázni spanyolul mi a helyzet, mire pár angolul beszélőt kifogtam. Végül taxi vitt haza, mert senki nem tudott jó útvonalat mondani...
A közlekedésről: 
A metrókról: Van kb. 6 vonal, néhány meg épül. Mindenhol beengedő és kiengedő kapuk vannak, így bliccelni sansztalan. Mindegyiken klíma van, újak a szerelvények, az aluljárók is modernek. Egy jegy, addig érvényes míg fel nem jössz az aluljáróból és 1,90 euróba kerül. Tehát megéri venni bérletet. (felnőtt 37, diák 28 euró). A metró náluk kb. 10 percenként jár ami elég ritkás.
A buszokról: Elég ritkán járnak, a spanyolok semmit nem sietnek el. A megállóba az van kiírva általában, hogy 15-30 perc között jöhet a busz. Elég tágan értelmezik az időt erre. A buszon elől lehet csak felszállni és egy kártyaolvasónál kell lehúzni a bérletet, vagy lyukasztani a jegyet, különben nem mehetsz tovább. Egy buszon van általában 2 hely félretéve mozgáskorlátozottaknak, négy az időseknek. Monitorokon írják ki, hogy mi következik, meg híreket is mutogatnak. Viszont elkéne egy útvonalrajz azért a buszokra, mert a monitoron 3-4 megállónként mutatja merre vagyunk épp.
Villamos nincs túl sok, az egész városban szerintem maximum 4 vonal.
Előszőr a lakásban: A lakás közel van a városban található művészeti létesítményekhez, és a suli is max 15 perc busszal, nameg a centrum is, szóval korrekt helyen van. Van 4 szoba, enyém erkélyes sok fénnyel. Van két fürdőszoba,konyha, nagy nappali és étkező. A bérleti díj 220 euró plusz kb. 40 rezsi. A netet hamarosan bekötik remélem.
Ahogy lepakoltam elindultam egy kis körútra. Mindenhol pálmafák, olajfák, süt a nap. Az utcák tiszták, minden vidámságot sugároz magából. Van a közelünkben egy nagy bevásárlóközpont(El Saler), olyan mint nálunk a plázák. Ott tudtam venni kártyát a telefonomba.
Ezután elmentem a strandra, aminek több km hosszú partszakasza van. Fehérhomokos minden. A víz 28-30 fokos lehet, nem kell sokat szoktatni hozzá a testet. A víz tiszta, a hullámokat erre a partra fújja a szél, így még viccesebb a strandolás.
Ha valahová nem találok el, megkérdezek valakit, mindenki nagyon jó fej, utazás végére szeretnek válveregetéssel búcsúzni a férfiak, a nők sokszor öleléssel. Ha valakit megkérdezek, egyből mindenki a segítségemre lesz ami nagyon mókás, főleg, hogy dolbi sorrounba jön a spanyol 5 felől J A spanyolok szerintem nem szeretnek egyedül lenni, mert ha én várok valahol buszra, ők jönnek oda beszélgetni, persze spanyoltudásom még elég gyér, de fejlődőképes vagyok, úgy érzem.
A lakótársakról: Egy olasz és két német lánnyal lakom együtt. Az olasz nagyon jó fej, állandóan poénkodik valamin. Úgy hívják, hogy Giulia. Angolul és spanyolul is beszélünk. Az angolja nagyon vicces. Mivel az olaszok és a spanyolok nem igen mondják a H-kat, az angolban sem használják őket... :)
például:            Hot: Úgy mondja hogy „Át”
                         Famous: Fámuz---„Famous”> no comment
és még sorolhatnám. Eltelt egy kis időbe eleinte mire rájöttem mit is akar mondani.
A két német, nagyon suta. Egész végig a szobájukban dekkolnak, a beszélgetés köszönésig terjed ki náluk. Tegnap átjött megkérdezni az egyik, hogy jutnak el strandra, elmondtam neki, meg azt is hogy én is megyek, ha gondolják menjünk együtt. Ők fél percre rá már el is hagyták az ojjettumot. Az olasz lány sem érti miért olyan távolságtartók, bár ő azzal magyarázza, hogy eddig csak ilyen németekkel találkozott és, hogy ők alapból ilyen gyökerek.:)
 
Szólj hozzá