2010. jan 20.

Tenerifei élménybeszámoló!!!

írta: connor o reilly

Meg is jöttünk Teneriféről a Kanári szigetek legnagyobb szigetéről, úgyhogy jöjjön egy kis élménybeszámoló! Még csütörtök este keltünk útnak Madridba, ahol a terminálban maradtunk és megvártuk a reggeli gépet. Olyan 8 felé meg is érkeztünk Tenerife déli repterére. Egy busszal elmentünk a szállásra, ami a sziget északi részén volt. Eztán megkerestük a hostelt, amit a Puerto de Cruz városánál foglaltunk(Tenerife 2. legnagyobb városa). A kilátás a hostelből a vulkánra, az óceánra és a városra nézett(Igencsak hangulatosnak mondanám)!A szállásadónknak rengeteg állata volt. Lovak, kutyák, csibék, törpemalacok, papagályok, stb. Aznap érkezett két spanyol is a hostelbe, akik kocsit béreltek és invitáltak minket is egy túrára. El is mentünk. Előszőr a vulkánhoz, ahol egy két órás túrát tettünk.

A Teide, vagy spanyolul El Teide egy aktív, bár alvó vulkán, amely legutóbb 1909-ben tört ki. A világ 3. legmagasabb vulkánja, s ezzel Spanyolország legmagasabb pontja a maga 3718 méterével! A vulkán és az azt körülvevő terület alkotja a Teide Nemzeti Parkot (spanyolul Parque Nacional del Teide). A park a világörökség részét képezi. Talán ez a vulkán Tenerife legfontosabb látnivalója. Holdbéli táj ez, ilyenek lehetnek a Mars vörös sziklái. Télen hó fedi a hegyet, sajnos most nem volt egyáltalán. Azt olvastam mindenhol, hogy nagyon fúj a szél, meg hideg van a vulkánnál, ennek ellenére mindenki egy szál pólóban kirándulgatott, olyan jó idő volt...

Ezután megnéztünk egy-két mesés környezetben lévő falut(pl.Masca). Majd lementünk az óceánpartra strandolni. A víz 21-22 fokos volt, tehát egyáltalán nem volt hideg. Úsztunk egy öbölben, nagy sziklafalakkal körülvéve... Utána indultunk tovább egy Garachico nevű városba, ahol megvacsoráztunk. A város mesés. Az óceánpart és egy nagy hegy között fekszik. Szűk utcák, mind nagyon egyedi, stb...Én egy helyi specialitást ettem. Nyúl volt krumplival, meg egy otteni szósszal. Kaja után visszamentünk a szállásra, ahol még a szállásadóval beszélgettünk egy darabig. Érdekesség, hogy a Kanári szigetek többi szigetét is lehetett látni sok helyről az autókázás során!!!

Másnap: Lementünk Puerta de Cruz egyik strandjára fürdeni. Az utat a helyjárattal tettük meg, ami végig keskeny utcákon megy, persze végig hajtűkanyarokkal megtűzdelve, a nagy szintkülönbségek miatt. Ha kanyarhoz érnek az autók, általában dudálnak, így jelzik, hogy jönnek! Tehát mivel napkrémünk nem volt, be is pirosodtunk. Összefutottunk két észttel, meg egy finnel, akik rögtön azzal kezdték, hogy ugye nem németek vagyunk, mert azokat nem nagyon csípik. Tenerifén rengetek a német, nem csak turistaként, hanem oda is költöznek. A spanyolok nem kifejezetten szeretik őket hideg stílusuk miatt, ami persze a spanyolokra nem jellemző.

A strandon fekete homok volt, azért nem annyira szép mint a fehér, de jól nézett ki mindent összevéve. Főleg, hogy 26 fok vagy még több is volt! Estig ott voltunk, majd bementünk a városba sétálni. Nagyon hangulatos Puerto de Cruz is. A partja gyönyörű, főleg sziklás, és a város sétálóutcái is érintik. Megkóstoltunk két helyi italkülönlegességet is. Az egyik a banánlikőrjük, a másik valami mées cucc. Nekem személyszerint nagyon édesek voltak.

Sajnos a következő reggelen útra is keltünk vissza Madridba majd Valenciába. Sok mindent meg tudtunk nézni szerencsére, viszont még egy pár nap jól jött volna, mert nagyon sok szép hely volt még biztosan amit nem láttunk.