2009. dec 07.

Zenélés Tuomassal!

írta: connor o reilly
Zenélés Tuomassal!

Tegnap áthuppant a finn Tuomas barátom, aki ugyancsak gitározik! Bazseváltunk is egyet vagy 3 órán keresztül.:) Legközelebb csatlakozik a török cimbi is, az Onur, aki meg fuvolista hírében áll. Hétfőn és kedden itt valami ünnep van, úgyhogy suli nincs, meg boltok sincsenek nyitva. Vettem eg, y receptkönyvet spanyol kajákkal, meg egy spanyol regényt is. A regényt már elkezdtem olvasnibár elég nehéz még az elején, de a Giulia magyarázza közben a nyelvtanokat(Van vagy 100 múlt idő a spanyolban, ezer féle igeragozással...).

Más: Valenciában két hivatalos nyelv van, a nomál spanyol(castellano), meg a valenciano. Ha jól tudom, a valenciano Valencia tartomány saját nyelve. Hasonlít a spanyolra, de azért tök más. Az emberek nem igen beszélik már, viszont az utcanevek, néhány újság, sok hivatalos cucc, néhány TV adó valenciánóul van! Az például vicces mikor a térképeken castellánoul van kiírva egy utcanév és a városban mindenhol valenciánoul van.

Meg ott van a Canal Nou: Ezen az adón szoktak lenni főleg a Valencia focimeccsek. Ez is valenciánóul van. Nekem mondjuk nem zavaró.:)

Van itt egy nagyon érdekes fafaj, amit még nem tudtam meg, hogy micsoda, de rajta vagyok. A törzsén apró tüskék vannak, felépítése meg nagyon egyedi, művészi. A képen balra ez látható tehát, de régebbi albumokba is tettem néhány képet róla nosza.

 

Szólj hozzá