2010. jan 02.

Alicante

írta: connor o reilly

Ma elmentünk egy napra Alicantébe kirándulni. Erről a városról azt kell tudni, hogy Valenciától délre van, és aki Spanyolországba akar jönni utazási iroda által, általában benne van az 5 ajánlott úticélban. Délre tőlünk hatalmas hegyek vannak, ami jó látnivaló volt az itt megszokott sík területek után. Reggel 7- kor vonattal indultunk, Betti, Gergő és Én. A város több hegy közé épült, amelyek közül kettőn egy-egy vár található, ahonnan a kilátás lenyűgöző a városra és a tengerre. Szép épületek, növények, hajók, stb...Van egy elég nagy yacht és vitorlás kikötő is. Volt egy szoborkiállítás éppen, amit egy spanyol művész kreált. Valencia egyik körforgójában is van egy alkotása, elég könnyű ráismerni munkáira. Alicante sétálóutcája nagyon szép, mozaikkövekkel van kirakva az egész, állítólag valami rekord is kötődik hozzá, olyan sok darabból áll. Rengeteg a turista, este mindenki vásárol, sétál. Az idősek, mint egész Spanyolországban kávézókban, éttermekben vannak, vagy sétálnak. Keresik a szociális kapcsolatokat, stb... Mielőtt hazajöttünk a tipikus spanyol churrost ettük forrócsokival. A churros egy tésztaféle, amit olajban sütnek ki, és ezt mártogatni szokták a forrócsokiba. Elég tömény a kettő együtt, de ez itt egy nagyon alap desszert. Van hogy reggelire kávé mellé ilyeneket esznek... Valljuk be, nem túl egészséges. Ha még hozzávesszük, hogy átlagban 10, fél 11 felé vacsoráznak, nem tudom, hogy bírja a szervezetük. A kikőtőben volt egy automata, ahol a horgászok tudnak venni élő csalit(kukacokat,férgeket,horgot,stb...) Elég vicces, bedobják az 1 eurót, aztán már meg is van a csali!:) Tehát a nap nagyon jó volt, a képeken látszik, hogy Alicante mesés! A hazaúton Gergőék aludtak, így beszélgetésbe elegyedtem két spanyol csajjal, akik mellettünk ültek. Hazáig spanyolul beszéltünk. 90%-ban értettem amit mondtak, és egész jól el tudtunk beszélgetni, aminek nagyon örülök. A Valenciai buszmegállóban, pedig egy idősebb férfi tartott kiselőadást nekem spanyolul a baszkok származásáről, meg nyelvükről, míg nem jött a busz. Úgyhogy elég mozgalmas volt a nap, sok érdekes történéssel!:) Holnaptól tanulás,tanulás,tanulás...