2010. feb 26.

Irány haza, de előtte Mallorca majd Madrid!

írta: connor o reilly
Irány haza, de előtte Mallorca majd Madrid!

Eltelt az utolsó nap is. Többnyire takarítással, amire a buli után igen nagy szükség volt. Aztán a városban még elbúcsúztam egy cimborámtól akiről még nem írtam. Egy indiai srác, és mellettünk dolgozik egy kis ABC-ben. Szóval pakolás, a sok túlsúly ellen nincs mit tenni.

Végül másnap reggel ki a reptérre. A beléptető rendszeren át kellett másznom mivel a jegyemet nem fogadta el a gép. Eztán fel a madridi járatra, 4 pulóverben, plusz még másik néggyel ami valamelyik testrészemet díszítette. Karácsonyfa hangulat megvolt. Madridból egyből tobább Mallorcára, a fővárosba, Palmaba. Amat egyik barátjánál aludtam, Babánál. Jó fej szenegáli srác, egy Cene nevű lánnyal lakik. Napközben városnézés, este kajálás. Palma szép kis város, mondjuk igazán nyáron népszerű, mivel ez európa talán legnagyobb party szigete. Sok szép látványosság is akad azért. Másnap elmentem kirándulni két faluba. Deía és Sóller volt az uticél. Bámulatos környezet, hatalmas hegyek, mindenhol narancs, citrom, mandarin. Sóller-ben van egy antik villamos is ammi óránként jár. A fotókon is látszik. Érdekes, hogy Sóllerben kb. 2 utca kivételével mindegyik egyirányú. Nagyon szűk minden utca, két autó el sem férne egymás mellett. Lementem megnézni a kikötőt is, ami egy kis öbölben volt, sok-sok hajóval. Közben persze mohón szüreteltem a fákról a mandarinokat.

Második állomás Deía volt. Nem messze a tengertől egy hegy tetején helyezkedik el. Egyirányú utcák vezetnek fel a hegytetőre, ahol egy kolostor található. A hangulat itt is egyedülálló.

Tenerifével összehasonlítva, a nagy különbség, hogy Mallorcán egységes minden(Palma de Mallorca kivételével persze). Tehát egyformák a tetők. Minden házon van zsalugáter, meg kövekkel kirakott a fal, tehát nagyon hasonló stílusban épült minden. Tenerifén inkább a sokszínüség dominált.

Vissza Palmara. Megkerestem pár szélmalmot, amik itt gyakoriak, majd egy több ezer éves olajfát ami a város szívében van. Ott összefutottam egy argentín sráccal, aki beszámolt spanyol tapasztalatairól, meg a fotós bizniszről.

Vissza Babáékhoz. Náluk esténként összegyűlnek a barátok. Mindenki jó fej, egyből családtagnak tekintik a másikat, ha szimpatikus nekik. Készítettem egy paprikás krupmlit, ami végül inkább hasonlított, egy szenegáli, indiai kosztra, mint a magyar paprikáskrumplira, de igen jó lett!:)

Másnap Baba főzött Jászát, amit Amat is csinált már annó. A különbség annyi volt, hogy most hal volt a csirkehús helyett.

Olyan 2 felé kimentem a reptérre, majd Madridban kiszállás. Ott megnéztem pár nevezetességet, amit eddig kihagytam. Voltam a Bernabeunál is, ami a Madrid stadionja. Közben büszkélkedtem Puskással, ugyanis a mai napig ő az egyik kedvencük a madridiaknak. Majd a Prado múzeumban, a európa legjobban loátogatott múzeumja. Olyan neves festők munkái vannak kiállítva mint: El Greco, Goya, Caravaggio, Rembrandt, Velazques, Sorolla, Tiziano, Botticelli, El Bosco, meg még sokan mások. Művelődtem tehát egy sort. Aztán vissza a reptérre, ahol a becsekkolást várva összefutottam egyik borászat tanárnőmmel(kicsi a világ).

Landolás Ferihegyen. Otthon édes otthon.

Összefoglalni most nem szeretném a dolgokat. Aki kicsit spanyol feelinget szeretne érezni, csak nyugodtan olvasgassa el a bejegyzéseimet. Remélem tetszettek a történetek!

Ezúton búcsúzom!

Hasta luegó!

4 új mappa: http://picasaweb.google.com/hesza123

Szólj hozzá