2009. dec 21.

Múlt hét + Itteni Karácsonyi szokások

írta: connor o reilly
Múlt hét + Itteni Karácsonyi szokások

Kicsit az itteni vásárlási szokásokról: A boltokban a kis kosaraknak hosszú fogantyúja van, így nem kell kézben cipelni, hanem mindenki húzhatja maga után! Ez nagyon okos ötlet, mert így nem kell cipekedni! A másik: Sokan akik bevásárlókocsit vesznek, a vásárlás után elviszik az autójukig, kipakolnak, majd a legközelebbi kukáig elviszik és lerakják. Ennek köszönhetően, a szupermarketeknek van egy autója amivel összeszedik ezeket a bevásárlókocsikat.

Még múlt héten azt hiszem pénteken elmentünk egy koncertre a Black Note-ba. Szerintem nem írtam a helyről még. Minden nap élő blues-jazz koncert. Eddig kétszer voltam, kiváló zenekarokkal találkoztam. Most sem volt ez másképp. A koncertek után mindig buli van, régi zenékből csemegézget a dj. Chicago-New Orleans-Memphis-Texas, minden van ami szem szájnak ingere. És ugyebár erre buliznak az emberek...Nálunk ilyen hellyel miért nem találkoztam még??? A képeken egyébként egy kiváló cimbora látható(Ivan the TERRIBLE=Iván a RETTENETES), és Elena meg Giulia ugyebár.

Tegnap elmentem misére egy közeli templomba. A beszédnek egy egy részét még értettem is. Aztán hazafelé beültem egy bárba megnézni a Valencia meccset, mert nekünk pont ez az adónk ugyebár nincs amin a meccset adták.

Ma megtartottam utolsó prezentációmat a suliban. A tanárnak láthatóan tetszett, azt mondta derék volt. Eztán találkoztam Yarival, aki ma ment vissza Milánóba.

Karácsonyi szokásokról röviden, mert itt máshogy zajlik az ünnep:

December 22-én a Karácsony ünneplése a Karácsonyi Lottó (La Lotería de Navidad) vásárlásával kezdődik, minden négy emberből legalább három vásárol lottót és játszik.
Szenteste (La Noche Buena) összejön az egész család, hogy együtt ünnepeljenek. Az ünnepi étrend általában egészen kisütö
tt, fehér boros, fokhagymás vagy paradicsomos halból, hideg mandulalevesből és/vagy agyag- és fakemencében pirosra sült malacból áll.
A vallásos spanyolok természetesen részt vesznek az éjféli misén, amit itt La Misa de Gallo-nak hívnak, ami a Kakas Miséjét jelenti, mivel a mise csak hajnalban ér véget, amikor megszólalnak a kakasok.

Karácsony első napján az emberek megajándékozzák egymást, és egy urnából (A Sors Urnájából) neveket húznak, hogy megtudják, miyen romantikus kapcsolatok szövődnek majd az elkövetkező esztendőkben.
A hagyományokhoz híven december 28-én megtartják a Szent Ártatlanok napját, ami tulajdonképpen a Bolondok napja, egymást viccelik meg.

Szilveszter (La Nochevieja): ezen az éjszakán mindenki 12 szőlőszemet és pezsgőt kap. Annak érdekében, hogy szerencsések legyenek, a szőőszemeket egyenként kell lenyelni amikor éjfélt üt az óra.
 
A karácsony-újévi időszak legfontosabb ünnepe a Vízkereszt (los Epifanía) január 6-án. Ekkor az ország a Három Napkeleti Bölcsre emlékezik, akik a hagyomány szerint átutaztak az orsgon. Vízkeresztkor a gyerekek kiteszik a szalmáva vagy árpával kitömött cipőiket az ablakpárkányra, hogy abrakot adjanak a Napkeleti Bölcsek lovainak. A rossz gyerekeknek - a poklot jelképező - szén jár, amely barna marcipándarabok formáját ölti, melyek közül néhányat cukormáz legyek díszítenek.
Reggel a családtagok összegyűlnek, hogy mindannyian egyenek a Vízkereszti Tortából, ami ovális alakú sütemény, és csak ezen a napon fogyasztják, és egy szerencse-pénzérmét rejt magában.
Néhány lakásnál így nem a mikulás mászik, hanem a három Napkeleti Bölcs!

 

 

Szólj hozzá